Ekspresowe recepty i konsultacje online! Lekarze dostępni także w niedziele i święta! Gwarancja zwrotu w przypadku odmowy wystawienia recepty przez lekarza!
Zakład Opieki Zdrowotnej wpisany do rejestru podmiotów wykonujących działalność leczniczą o numerze księgi rejestrowej: 000000168558 | NIP: 6451984728 | REGON: 273936951. Uzyskasz tutaj, w pełni zgodną z przepisami e-receptę (w postaci kodu SMS, mail, oraz w IKP)

Regulamin serwisu

Regulamin świadczenia usług w serwisie potrzebujerecepte.pl

§ 1

OGÓLNE WARUNKI KORZYSTANIA Z USŁUG

  1. Niniejszy Regulamin (dalej: Regulamin) ma zastosowanie do usług świadczonych przez Zakład Opieki Zdrowotnej Marcjan Latos w serwisie potrzebujerecepte.pl

  2. Przed rozpoczęciem korzystania z Serwisu Użytkownik zobowiązany jest zapoznać się z postanowieniami Regulaminu.

  3. Rozpoczęcie korzystania z Serwisu oznacza akceptację treści Regulaminu.

  4. Kontakt z Podmiotem leczniczym w zakresie dotyczącym usług świadczonych w serwisie:
    Zakład Opieki Zdrowotnej Marcjan Latos
    Ośrodek Zdrowia w Sączowie,
    ul. Ogrodowa 5, 42-595 Sączów,
    tel. 322878017,
    e-mail: kontakt@potrebujerecepte.pl

 

§ 2

DEFINICJE POJĘĆ

  1. Dni robocze – dni od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy.

  2. e-recepta – dokument obejmujący polecenie skierowane do farmaceuty, wystawiony, na podstawie konsultacji lekarskiej, w formie elektronicznej, przez uprawnioną osobę.

  3. Konsument – Konsument w rozumieniu przepisów Ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. - Kodeks cywilny. Ilekroć w Regulaminie mowa o Konsumencie, rozumie się przez to również Przedsiębiorcę na prawach Konsumenta tj. osobę fizyczną, która zawiera z Podmiotem leczniczym umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, lecz nieposiadającą dla niej charakteru zawodowego, który wynika w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionym w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.

  4. Kupujący – podmiot dokonujący zakupu usługi medycznej od Podmiotu leczniczego.

  5. Osoba uprawniona – uprawniona przepisami osoba wykonująca zawód medyczny, z którą Podmiot leczniczy posiada zawartą umowę oraz udzielająca świadczeń zdrowotnych w imieniu Podmiotu leczniczego.

  6. Pacjent – osoba na rzecz której świadczona jest usługa konsultacji medycznej za pośrednictwem Serwisu.

  7. Podmiot leczniczy – Zakład Opieki Zdrowotnej Marcjan Latos
    ul. Kościuszki 49, 42-595 Siemonia, tel. 322878545
    REGON 273936951, NIP 6451984728
    RPWDL Nr księgi rejestrowej: 000000168558, Organ rejestrowy: Wojewoda Śląski W-24
    Jednostka organizacyjna Podmiotu leczniczego świadcząca usługi w Serwisie:
    Ośrodek Zdrowia w Sączowie, ul. Ogrodowa 5, 42-595 Sączów, tel. 322878017

  1. Serwis – strona internetowa prowadzona przez Podmiot leczniczy pod adresem www.potrzebujerecepte.pl

  2. Usługa – dowolna usługa świadczona w ramach Serwisu, z wyłączeniem Usługi medycznej.

  3. Usługa medyczna – świadczona za pośrednictwem Serwisu usługa medyczna, o której w § 6 ust. 1.

  4. Użytkownik – osoba odwiedzająca Serwis.

 

§ 3

WARUNKI ŚWIADCZENIA USŁUG DROGĄ ELEKTRONICZNĄ

  1. W Regulaminie wskazano minimalne wymogi techniczne pozwalające na właściwe korzystanie z Usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach Serwisu. Podmiot leczniczy nie gwarantuje, że każdy układ konfiguracyjny sprzętu elektronicznego posiadany przez Użytkownika, umożliwi korzystanie z Usług. W przypadku korzystania przez Użytkownika ze sprzętu lub oprogramowania, które nie spełniają warunków technicznych określonych w Regulaminie, Podmiot leczniczy zastrzega, że może to negatywnie oddziaływać na jakość Usług świadczonych drogą elektroniczną, nie odpowiadając również za prawidłowość funkcjonowania formularza zamówień.

  2. Prawidłowe korzystanie z Usług obwarowane jest następującymi, minimalnymi warunkami po stronie Użytkownika:

    1. Posiadaniem systemu teleinformatycznego z dostępem do sieci Internet gwarantującego korzystanie z aktualnej przeglądarki internetowej typu Internet Explorer, Google Chrome, Mozilla Firefox, Opera, Safari;

    2. Włączeniem obsługi JavaScript oraz umożliwieniem dopisywania plików cookies w przeglądarce internetowej systemu teleinformatycznego Użytkownika;

  1. Podmiot leczniczy zapewnia Użytkownikom tajemnicę komunikacji, która obejmuje informacje przekazywane poprzez sieć Internet, dane wprowadzone przez użytkowników tylko w obrębie systemu teleinformatycznego Podmiotu leczniczego i tylko w przypadku, w którym informacje objęte tajemnicą komunikacji nie są jawne z zasady lub ich ujawnienie nie jest niezbędne dla prawidłowego świadczenia usługi, której dotyczą. Informacje objęte tajemnicą komunikacji mogą zostać ujawnione tylko w przypadkach wskazanych w umowie lub przepisach prawa. Informacje objęte tajemnicą komunikacji mogą być przetwarzane przez Podmiot leczniczy tylko wówczas, gdy przetwarzanie ich jest potrzebne do świadczenia usług lub jest potrzebne do nadzoru nad prawidłowym działaniem systemu teleinformatycznego.

  2. Informacje przesyłane do Podmiotu leczniczego przy użyciu formularzy zamieszczonych w Serwisie są zabezpieczone poprzez zastosowanie bezpiecznego protokołu SSL (Secure Socket Layer.

  3. Zakazane są wszelkie działania Użytkownika mogące spowodować jakiekolwiek utrudnienia w normalnym funkcjonowaniu Serwisu. Zakazane jest nadto wykorzystywanie przez użytkownika Serwisu lub Usług świadczonych przez Podmiot leczniczy, w sposób sprzeczny z prawem, dobrymi obyczajami, naruszający prawa osób trzecich lub zagrażający bezpośrednio uzasadnionym interesom Podmiotu leczniczego. Podmiot leczniczy jest uprawniony do zablokowania dostępu do Usług z ważnych przyczyn, w szczególności w razie odnotowania działań niezgodnych z Regulaminem, stwierdzenia nieprawidłowości w korzystaniu z Serwisu, wystąpienia okoliczności, które mogłyby narazić na szkodę Podmiot leczniczy lub inne osoby. W takim przypadku Podmiot leczniczy nie ponosi względem użytkownika odpowiedzialności za szkody wynikłe z zablokowania dostępu do Usług. W przypadku naruszenia przez użytkownika zasad opisanych w niniejszym postanowieniu, Podmiot leczniczy może powiadomić właściwe organy o stwierdzeniu lub podejrzeniu naruszenia przepisów prawa, a nadto ma prawo domagać się naprawienia szkody poniesionej w wyniku bezprawnych działań Użytkownika.

  4. Użytkownik zobowiązany jest do korzystania z Serwisu oraz Usług w sposób zgodny z ich przeznaczeniem, przepisami prawa, postanowieniami Regulaminu oraz umów a także dobrymi obyczajami i ogólnymi zasadami korzystania z sieci Internet.

  5. Czyniąc zadość obowiązkowi określonemu w art. 6 pkt 1 Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną, Podmiot leczniczy informuje, iż ze względu na publiczny charakter sieci Internet, korzystanie z Usług świadczonych drogą elektroniczną może powodować ryzyko wystąpienia zagrożeń związanych m.in. z pozyskiwaniem i modyfikowaniem danych Pacjentów lub narażeniem na otrzymywanie spamu oraz rozprzestrzenianie złośliwego i szkodliwego oprogramowania (wirusów, koni trojańskich, robaków internetowych itp. – katalog otwarty). Podmiot leczniczy dokłada wszelkich starań w celu zapewnienia bezpieczeństwa korzystania z Serwisu, jednakże nie jest w stanie zagwarantować użytkownikom korzystania pozbawionego zagrożeń przykładowo wymienionych powyżej. W celu zminimalizowania ryzyka wystąpienia zagrożeń, użytkownicy powinni wdrożyć odpowiednie środki techniczne i organizacyjne, polegające w szczególności na stosowaniu oprogramowania antywirusowego oraz aplikacji typu firewall, jak również zabezpieczaniu poufności danych dostępowych Użytkowników używanych w sieci Internet.

 

§ 4

RODZAJ I ZAKRES USŁUG ŚWIADCZONYCH DROGĄ ELEKTRONICZNĄ

(DOTYCZY USŁUG INNYCH NIŻ USŁUGA MEDYCZNA)

W ramach Serwisu Podmiot leczniczy realizuje drogą elektroniczną świadczenia polegające na wykonywaniu wszelkich czynność w celu prawidłowej obsługi procesów związanych z prowadzeniem Serwisu, w tym w szczególności świadczy następujące Usługi:

  1. administrowania Serwisem w zakresie: instalacji i okresowej aktualizacji Serwisu w obszarze infrastruktury teleinformatycznej Podmiotu leczniczego; utrzymania infrastruktury teleinformatycznej niezbędnej do właściwego funkcjonowania Serwisu;

  2. informacyjną polegającą na udostępnianiu podstawowych wiadomości dotyczących Podmiotu leczniczego, rodzaju i zakresu oferowanych usług, warunków koniecznych do zawarcia Umowy lub korzystania z innych Usług;

  3. kontaktową polegającą na zapewnieniu komunikacji na indywidualne żądanie użytkownika z osobami obsługującymi w zakresie świadczonych usług;

  4. marketingową obejmującą prowadzenie w ramach Serwisu działań promocyjnych oferowanych Usług.

 

§ 5

WARUNKI ZAWIERANIA I ROZWIĄZYWANIA UMÓW O ŚWIADCZENIE USŁUG DROGĄ ELEKTRONICZNĄ

(DOTYCZY USŁUG INNYCH NIŻ USŁUGA MEDYCZNA)

  1. Do zawarcia pomiędzy Podmiotem leczniczym a Użytkownikiem umowy o świadczenie Usługi obejmującej udostępnienie Użytkownikowi funkcjonalności Serwisu dochodzi w momencie wyświetlenia Serwisu w przeglądarce internetowej Użytkownika, natomiast do rozwiązania umowy o świadczenie Usług w Serwisie dochodzi z chwilą zamknięcia przez Użytkownika strony internetowej Serwisu (bez potrzeby składana dodatkowego oświadczenia w tym zakresie). Zasady określone w zdaniu poprzedzającym nie dotyczą świadczonych przez Podmiot leczniczy odpłatnych usług medycznych. Korzystając z Serwisu Użytkownik potwierdza znajomość treści Regulaminu oraz akceptację jego postanowień. Korzystanie z Serwisu jest równoznaczne z zawarciem umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną.

  2. Dostęp do informacji o zmianach dotyczących sposobu i zakresu świadczenia usług przez Podmiot leczniczy oraz do informacji, których wymóg dostarczania Użytkownikom wynika z obowiązujących przepisów prawa, Podmiot leczniczy będzie realizował poprzez zamieszczenie stosownych informacji w ramach Serwisu.

  3. Podmiot leczniczy zastrzega sobie prawo dokonywania zmian parametrów technicznych serwisu, z zastrzeżeniem konieczności uprzedniego zamieszczenia stosownych informacji w tym zakresie w ramach Serwisu.

 

§ 6

PRZEBIEG PROCESU UDZIELANIA ŚWIADCZEŃ ZDROWOTNYCH

  1. W ramach Usługi medycznej, Osoba uprawniona udziela Pacjentowi konsultacji medycznej. W zależności od wskazań medycznych, określonych w trakcie konsultacji medycznej, Osoba uprawniona, w ramach Usługi medycznej, może dodatkowo udzielić następujących świadczeń zdrowotnych:

    1. wydanie e-recepty;

    2. wydanie elektronicznego skierowania na badania diagnostyczne lub konsultacje specjalistyczne;

    3. wydanie zwolnienia lekarskiego.

  1. Usługa medyczna świadczona jest przez 7 dni w tygodniu.

  2. Usługa medyczna zostanie udzielona do 24 godzin od momentu przesłania Karty informacyjnej, o której mowa w ust. 4 oraz otrzymania zapłaty przez sprzedawcę (od momentu łącznego spełnienia obu warunków).

  3. Procedura uzyskania Usługi medycznej inicjowana jest poprzez wypełnienie i wysłanie wniosku o udzielenie Usługi medycznej wraz z uzupełnioną Kartą informacyjną obejmującą informacje na temat stanu zdrowia Pacjenta, stanowiącą podstawę wywiadu medycznego. Wniosek wraz z Kartą informacyjną przesyła się Podmiotowi leczniczemu poprzez udostępniony w Serwisie formularz.

  4. Po złożeniu wniosku wraz z Kartą informacyjną, Kupujący wybiera metodę płatności za zamówienie spośród opcji dostępnych w Serwisie oraz uiszcza cenę.

  5. Zamówienie konsultacji zostaje złożone w momencie łącznego spełnienia następujących warunków: potwierdzenia zamówienia i zaakceptowania Regulaminu przez Kupującego oraz otrzymania przez Podmiot leczniczy ceny uiszczonej przez Kupującego.

  6. Zamówienie konsultacji jest tożsame z zawarciem umowy sprzedaży pomiędzy Kupującym a Podmiotem leczniczym.

  7. Podmiot leczniczy przekaże Konsumentowi potwierdzenie zawarcia umowy sprzedaży na wskazany przez Kupującego adres e-mail w momencie otrzymania zapłaty.

  8. Usługę medyczną można opłacić poza pośrednictwem systemu płatności Tpay poprzez:

    1. płatność BLIK;

    2. przelew online;

    3. przelew tradycyjny

  1. Warunkiem wykonania Usługi medycznej jest uzupełnienie wszystkich obowiązkowych pól Formularza oraz otrzymanie opłaty przez Podmiot leczniczy.

  2. Kupujący dokonując zakupów w Serwisie akceptuje wystawianie przez Podmiot leczniczy faktur elektronicznych. Kupujący ma prawo wycofać swoją akceptację.

  3. Na podstawie informacji uzyskanych w trakcie konsultacji medycznej, w tym przekazanych przez Pacjenta w Karcie informacyjnej Osoba uprawniona przeprowadza wywiad medyczny oraz decyduje o udzieleniu lub odmowie udzielenia świadczenia zdrowotnego określonego w ust. 1 lit a – c.

  4. Pacjent oświadcza, że dane podane w Karcie informacyjnej są prawidłowe, zgodne ze stanem faktycznym oraz pełne.

  5. Osoba uprawniona może kontaktować się z Pacjentem w celu uzupełnienia lub poszerzenia wywiadu medycznego, bądź udostępnienia dokumentacji medycznej.

  6. Za szkody związane z podaniem przez Pacjenta lub jego przedstawiciela ustawowego nieprawidłowych, niezgodnych ze stanem faktycznym lub niepełnych danych (w tym zatajenie treści dokumentacji medycznej) w Karcie informacyjnej lub w trakcie konsultacji medycznej Podmiot leczniczy ani Osoba uprawniona nie ponoszą odpowiedzialności, chyba, że norma bezwzględnie obowiązująca (ius cogens) stanowi inaczej.

  7. Osoba uprawniona decyduje o ilości przepisanych leków. W ramach jednego zamówienia Pacjentowi można udzielić e-recept na maksymalnie 1 preparat.

  8. Osoba uprawniona może odmówić udzielenia świadczenia zdrowotnego określonego w ust. 1 lit. a – c gdy w trakcie konsultacji medycznych poweźmie wątpliwości co do zasadności udzielenia świadczenia (wątpliwości natury medycznej np. dotyczące interakcji z przyjmowanymi lekami lub istnienia poważnych chorób przewlekłych wymagających konsultacji specjalistycznej; błędy w formularzu; istnienie przeciwwskazań lub brak wyraźnych wskazań do udzielenia świadczenia zdrowotnego; wątpliwości co do możliwości zdalnego ustalenia stanu zdrowia Pacjenta).

  9. W przypadku wystawienia przez Osobę uprawnioną określonego dokumentu, w tym e-recepty, jest on dostarczany, w zależności od wskazanego przez Pacjenta sposobu dostawy:

    1. pocztą elektroniczną na wskazany w zamówieniu adres e-mail;

    2. poprzez wiadomość SMS na wskazany w zamówieniu numer telefonu komórkowego.

  1. W zakresie świadczenia zdrowotnego określonego w ust. 1 nie będą wystawiane e-recepty na substancje psychotropowe, odurzające oraz o potencjale uzależniającym.

 

§ 7

CENY

  1. Ceny poszczególnych Usług medycznych publikowane w Serwisie są cenami całkowitymi, w tym zawierają należny podatek VAT, w przypadku obowiązku jego naliczenia.

  2. Cennik opłat za udzielanie świadczeń zdrowotnych dostępny jest w Serwisie.

 

§ 8

PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY ŚWIADCZENIA USŁUGI MEDYCZNEJ

  1. Konsument ma prawo odstąpić od umowy zawartej z Podmiotem leczniczym za pośrednictwem Serwisu w terminie 14 dni od daty zawarcia umowy bez podania jakiejkolwiek przyczyny.

  2. W przypadku, gdy na wyraźne żądanie Kupującego będącego Konsumentem Podmiot leczniczy rozpoczął świadczenie odpłatnych usług na rzecz tego Kupującego przed upływem terminu wskazanego w ust. 1 – Kupujący ponosi uzasadnione, poniesione przez Podmiot leczniczy, koszty tych usług równe kwocie proporcjonalnej do zakresu świadczeń spełnionych do chwili, w której Konsument poinformował Sprzedawcę o odstąpieniu od umowy.

  3. Termin do odstąpienia od umowy wygasa po upływie 14 dni od dnia zawarcia umowy. Dniem zawarcia umowy jest moment określony w § 6 ust. 6 i 7.

  4. W przypadku odstąpienia od zawartej umowy Sprzedawca zwraca Konsumentowi wszystkie lub część otrzymanych od niego płatności, w tym koszty dostarczenia towaru (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Konsumenta sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę). W wypadku odstąpienia przez Kupującego od umowy przed przystąpieniem do wykonania Usługi medycznej – opłata zostanie w całości zwrócona Kupującemu.

  5. Jeżeli zażądali Państwo rozpoczęcia świadczenia usług przed upływem terminu do odstąpienia od umowy, zapłacą nam Państwo kwotę proporcjonalną do zakresu świadczeń spełnionych do chwili, w której poinformowali nas Państwo o odstąpieniu od niniejszej umowy.

  6. Aby Konsument mógł skorzystać z prawa odstąpienia od umowy musi poinformować Podmiot leczniczy o swojej decyzji o odstąpieniu od umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia. Oświadczenie może zostać złożone na przykład poprzez wysłanie wiadomości e-mail: info@potrebujerecepte.pl bądź przesłanie listem poleconym na adres siedziby Podmiotu leczniczego).

  7. Oświadczenie o odstąpieniu od Umowy może być sporządzone przy wykorzystaniu wzoru formularza oświadczenia o odstąpieniu od umowy stanowiącego załącznik nr 1 do niniejszego Regulaminu, jednak nie jest to obowiązkowe.

  8. Dla zachowania terminu do odstąpienia od umowy wystarczające jest wysłanie przez Konsumenta informacji o wykonaniu przysługującego mu prawa odstąpienia od umowy przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.

  9. Zwrotu płatności Podmiot leczniczy dokona przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały przez Konsumenta użyte w pierwotnej transakcji, chyba że Konsument zgodzi się na inne rozwiązanie, w każdym przypadku Konsument nie poniesie żadnych opłat w związku z tym zwrotem. Zwrot zostanie dokonany w terminie 7 dni od daty otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od Umowy.

 

§ 9

WYŁĄCZENIA PRAWA ODSTĄPIENIA OD UMOWY

Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje Konsumentowi w odniesieniu do umowy:

  1. o świadczenie usług, jeżeli Sprzedawca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą Konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Sprzedawcę utraci prawo odstąpienia od umowy;

  2. w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji Konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;

  3. w której cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad którymi przedsiębiorca nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od umowy;

  4. o dostarczanie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą Konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go przez przedsiębiorcę o utracie prawa odstąpienia od umowy.

 

§ 10

REKLAMACJE

  1. Reklamację można składać w przypadku:

    1. niewykonania lub niewłaściwego wykonania Usługi;

    2. problemów z realizacją e-recepty dostarczonej Pacjentowi w wykonaniu Usługi;

    3. problemów z funkcjonowaniem Serwisu.

  1. Zgłoszenie reklamacyjne należy przekazać z wykorzystaniem m.in. następujących sposobów:

    1. za pośrednictwem poczty elektronicznej na następujący adres e-mail: info@potrebujerecepte.pl

    2. pocztą tradycyjną na następujący adres: Zakład Opieki Zdrowotnej Marcjan Latos Ośrodek Zdrowia w Sączowie, ul. Ogrodowa 5, 42-595 Sączów

  1. W sytuacjach niecierpiących zwłoki Pacjent może kontaktować się na numer telefoniczny: 322878017

  2. Podmiot leczniczy zajmie stanowisko co do roszczeń zawartych w zgłoszeniu reklamacyjnym niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania. W sytuacjach szczególnych, o których Kupujący zostanie poinformowany przed upływem zastrzeżonego w zdaniu poprzedzającym terminu, czas rozpatrzenia zgłoszenia reklamacyjnego może zostać wydłużony o kolejnych 7 dni.

  3. O sposobie rozpatrzenia reklamacji Klient zostanie poinformowany za pośrednictwem poczty elektronicznej.

  4. W przypadku braków w złożonym zgłoszeniu reklamacyjnym, Podmiot leczniczy ma prawo wystąpić o ich uzupełnienie w niezbędnym zakresie. Czas potrzebny na uzupełnienie braków przedłuża okres rozpatrzenia zgłoszenia reklamacyjnego.

  5. W sytuacjach prawem przewidzianych Kupujący ma możliwość skorzystania z uprawnień z tytułu rękojmi, na zasadach oraz w terminach określonych w Kodeksie cywilnym, w tym z prawa do:

    1. złożenia oświadczenia o obniżeniu ceny;

    2. przy wadzie istotnej - złożenia oświadczenie o odstąpieniu od umowy;

    3. żądania wymiany kodu e-recepty na wolny od wad.

 

§ 11

POZASĄDOWE SPOSOBY ROZPATRYWANIA REKLAMACJI I DOCHODZENIA ROSZCZEŃ

  1. Skorzystanie z dostępnych pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń jest możliwe po zakończeniu procedury reklamacyjnej i ma charakter dobrowolny - obie strony muszą wyrazić zgodę na postępowanie.

  2. Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Konsumenta z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod następującymi adresami internetowymi Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów:

http://www.uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php

http://www.uokik.gov.pl/sprawy_indywidualne.php

http://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php

  1. Konsument posiada możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń, w tym przykładowo uprawniony jest do:

    1. zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego działającego przy wojewódzkich inspektoratach Inspekcji Handlowej z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej umowy sprzedaży na podstawie ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej;

    2. zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu na podstawie ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej;

    3. uzyskania bezpłatnej pomocy w sprawie rozstrzygnięcia sporu, korzystając także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich);

    4. skorzystania z platformy internetowego systemu rozwiązywania sporów konsumenckich (platforma ODR), zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) Nr 524/2013 z dnia 21 maja 2013 r. w sprawie internetowego systemu rozstrzygania sporów konsumenckich oraz zmiany rozporządzenia (WE) nr 2006/2004 i dyrektywy 2009/22/WE (rozporządzenie w sprawie ODR w sporach konsumenckich). Platforma ODR umożliwia rozwiązanie sporu poprzez kontakt bezpośrednio ze Sprzedawcą lub przy pomocy zatwierdzonego organu rozstrzygającego spory.

  1. Spory których nie udało zakończyć się w ramach polubownych rozwiązań będą rozpatrywane przez sąd powszechny według właściwości wynikającej z obowiązujących przepisów.

 

§ 12

INFORMACJE SZCZEGÓLNE DOTYCZĄCE WYSTAWIANIA E-RECEPT NA TZW TABLETKI „DZIEŃ PO” ORAZ ANTYKONCEPCJĘ HORMONALNĄ

 

  1. Tabletki „Dzień po” i antykoncepcja hormonalna (w dalszej części niniejszego paragrafu jako „leki”) mogą być zapisane wyłącznie osobom pełnoletnim.

  2. Leków nie można przyjmować w ciąży.

  3. Leku nie można przyjmować w okresie laktacji.

  4. W żadnym przypadku leki nie dają 100% skuteczności. Czynnikami dodatkowo zmniejszającymi skuteczność leków jest przyjmowanie niektórych antybiotyków lub otyłość.

  5. Leki nie chronią przed chorobami przenoszonymi drogą płciową.

  6. W przypadku wystąpienia objawów ciąży takich jak np. opóźnianie się miesiączki należy niezwłocznie skonsultować się z lekarzem ginekologiem oraz wykonać test ciążowy w celu potwierdzenia bądź wykluczenia ciąży.

  7. W razie wystąpienia jakichkolwiek niepokojących objawów należy zgłosić się do lekarza POZ lub lekarza ginekologa. W razie wystąpienia ostrych objawów, np. krwawienia z dróg rodnych, należy zgłosić się do izby przyjęć szpitala ginekologicznego lub SOR.

  8. W przypadku ciąży po zastosowaniu octanu uliprystalu należy wziąć pod uwagę możliwość ciąży pozamacicznej.

  9. Przed przyjęciem leku należy przeczytać ulotkę i zastosować się do jej treści.

  10. W pierwszym możliwym terminie po przyjęciu leku należy zgłosić się do lekarza ginekologa celem konsultacji.

 

§ 13

DANE OSOBOWE

  1. Administratorem danych osobowych jest Podmiot leczniczy.

  2. Informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych w Serwisie zawarte są w dokumencie Polityka Prywatności Serwisu potrzebujerecepte.pl dostępnym w zakładce Polityka Prywatności.

 

§ 14

ZASTRZEŻENIA

  1. Podmiot leczniczy nie ponosi odpowiedzialności za sposób wykorzystania e-recepty.

  2. Każdorazowo składane w Serwisie zamówienie stanowi odrębną umowę sprzedaży i wymaga osobnej akceptacji regulaminu. Umowa zawierana jest na czas i w celu realizacji zamówienia.

  3. Umowy zawierane na podstawie Regulaminu podlegają prawu polskiemu.

  4. Żadne z postanowień Regulaminu nie wyłącza ani nie ogranicza uprawnień Konsumenta wynikających z przepisów prawa.


§ 15

OGRANICZENIA DOTYCZĄCE KUPUJĄCYCH NIEBĘDĄCYCH KONSUMENTAMI

  1. Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość przysługuje wyłącznie Konsumentowi zdefiniowanemu w treści Regulaminu.

  2. Wszelka odpowiedzialność Podmiotu leczniczego w stosunku do Kupującego niebędącego Konsumentem jest ograniczona do kwoty zamówienia złożonego przez Kupującego, chyba, że norma bezwzględnie obowiązująca (ius cogens) stanowi inaczej.

  3. Odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu rękojmi w stosunku do Kupującego niebędącego Konsumentem jest wyłączona.

  4. W przypadku ewentualnego sporu z Kupującym niebędącym Konsumentem sądem właściwym będzie sąd właściwy dla siedziby Podmiotu leczniczego.

 

Załącznik nr 1

 

………………………………………

………………………………………

………………………………………

Dane identyfikujące konsumenta

Zakład Opieki Zdrowotnej Marcjan Latos

ul. Kościuszki 49, 42-595 Siemonia

 

Oświadczenie

o odstąpieniu od umowy zawartej w ramach serwisu potrzebujerecepte.pl

 

 

 

Ja niniejszym informuję o moim odstąpieniu od umowy o świadczenie usługi medycznej …………...………….

Data zawarcia umowy: ……….

Imię i nazwisko konsumenta: …………

Adres konsumenta: ………..

Data: ……………..

 

 

……………………………………

Podpis konsumenta (tylko jeżeli formularz jest przesyłany w wersji papierowej)

 

Załącznik nr 2

INFORMACJE DOTYCZĄCE KORZYSTANIA Z PRAWA ODSTĄPIENIA OD UMOWY

WZÓR POUCZENIA O ODSTĄPIENIU OD UMOWY

Prawo odstąpienia od umowy

Mają Państwo prawo odstąpić od niniejszej umowy w terminie 14 dni bez podania jakiejkolwiek przyczyny.

Termin do odstąpienia od umowy wygasa po upływie 14 dni od dnia zawarcia umowy. Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, muszą Państwo poinformować nas: Zakład Opieki Zdrowotnej Marcjan Latos Ośrodek Zdrowia w Sączowie, ul. Ogrodowa 5, 42-595 Sączów, tel. 322878017, e-mail: info@potrebujerecepte.pl, o swojej decyzji o odstąpieniu od niniejszej umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia (na przykład pismo wysłane pocztą, faksem lub pocztą elektroniczną).

Mogą Państwo skorzystać z wzoru formularza odstąpienia od umowy, jednak nie jest to obowiązkowe. Mogą Państwo również wypełnić i przesłać formularz odstąpienia od umowy lub jakiekolwiek inne jednoznaczne oświadczenie drogą elektroniczną na naszej stronie internetowej www.potrzebujerecepte.pl. Jeżeli skorzystają Państwo z tej możliwości, prześlemy Państwu niezwłocznie potwierdzenie otrzymania informacji o odstąpieniu od umowy na trwałym nośniku (na przykład pocztą elektroniczną).".

Aby zachować termin do odstąpienia od umowy, wystarczy, aby wysłali Państwo informację dotyczącą wykonania przysługującego Państwu prawa odstąpienia od umowy przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.

Skutki odstąpienia od umowy

W przypadku odstąpienia od niniejszej umowy zwracamy Państwu wszystkie otrzymane od Państwa płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Państwa sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez nas), niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w którym zostaliśmy poinformowani o Państwa decyzji o wykonaniu prawa odstąpienia od niniejszej umowy. Zwrotu płatności dokonamy przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały przez Państwa użyte w pierwotnej transakcji, chyba że wyraźnie zgodziliście się Państwo na inne rozwiązanie; w każdym przypadku nie poniosą Państwo żadnych opłat w związku z tym zwrotem.

Jeżeli zażądali Państwo rozpoczęcia świadczenia usług przed upływem terminu do odstąpienia od umowy, zapłacą nam Państwo kwotę proporcjonalną do zakresu świadczeń spełnionych do chwili, w której poinformowali nas Państwo o odstąpieniu od niniejszej umowy.

 

Zgoda ciasteczka

Zgoda Cookies

Nasza strona korzysta z plików cookies. Zapewniają one prawidłowe działanie strony, narzędzi społecznościowych, reklamowych i analitycznych. Ustawienia cookies możesz zmienić w preferencjach swojej przeglądarki internetowej.
Czytaj Więcej